معرفی انیمیشن | آخرین فرستاده
  • کد مطالب: ۱۷۷۰۳۲
  • /
  • ۲۰ شهريور‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹

معرفی انیمیشن | آخرین فرستاده

داستان سریال انیمیشن «آخرین فرستاده» درباره‌ی زندگی پیامبر اسلام(ص) است که از زبان شخصیت محوری مجموعه، یعنی سلمان فارسی، صحابه‌ی ایرانی رسول اکرم(ص) برای پسربچه‌ای از اهالی شهر «مداین» روایت می‌شود.

عاطفه جوینی - داستان سریال انیمیشن «آخرین فرستاده» درباره‌ی زندگی پیامبر اسلام(ص) است که از زبان شخصیت محوری مجموعه، یعنی سلمان فارسی، صحابه‌ی ایرانی رسول اکرم(ص) برای پسربچه‌ای از اهالی شهر «مداین» روایت می‌شود.

این انیمیشن بر اساس تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری ساخته شده و یک اثر بلند ۵۷۲ دقیقه‌ای است که در ۲۶ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای آماده‌ی نمایش است.

فیلم‌نامه‌ی این کار بر اساس کتاب «فروغ ابدیت» آیت‌ا... جعفر سبحانی نوشته شده و حجت‌الاسلام مظفر سالاری با استفاده از مشاوره‌، کارشناسی تاریخی و معارفی حجت‌الاسلام محمدحسین فکور و حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند آن را بازنویسی کرده است.

داستان این سریال از «عام‌الفیل» آغاز می‌شود و با «فتح مکه» به پایان می‌رسد و در آن وقایعی مانند: مبعث رسول اکرم(ص)، هجرت و جنگ‌های مهم دوران پیامبر(ص) چون جنگ خندق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شبکه‌ی جهانی سحر پخش این سریال را در برنامه خود داشته است تا همه‌ی مسلمانان جهان از هر گوشه‌ی دنیا بتوانند به تماشای آن بنشینند و هرهفته آن را دنبال کنند.

اولین حضور و نمایش این انیمیشن در جشنواره‌ی کن بود. پس از آن موفق به کسب عنوان انیمیشن برگزیده در نهمین اجلاس اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی در شهر مشهد مقدس و کسب جایزه‌ی بهترین انیمیشن سه‌بعدی جشنواره‌ی الغدیر در شهر مقدس نجف اشرف شد.

نام انیمیشن:
محمد، آخرین فرستاده

کارگردان:
کیانوش دالوند

تهیه‌کننده:
داریوش دالوند

نویسنده:
کوروش برزگر

سال تولید:
۱۳۹۳

شرکت تولیدکننده:
استودیوی انیمیشن
آریا صنعت تخیل

کشور:
ایران

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.